top of page
שייבה נדל״ן | משרד תיווך | טיפים למוכרים

טיפים למוכרים

שייבה נדל״ן | משרד תיווך | טיפים לקונים

טיפים לקונים

בלעדיות במכירת נכס

אם תכננתם למכור או לקנות נכס, דירה או בית, בטח יצא לכם לשמוע את המושג ״בלעדיות בתיווך״.


בעצם מדובר במצב בו בעל נכס נותן למתווך מסוים את הזכות הבלעדית לשווק את הנכס שלו. חוץ ממנו, לכאורה, לאף אחד אין הזכות לפרסם או למכור את הבית או הדירה.

מתווכים מנוסים שמאמינים כי יכולים למצוא עבור הנכס שלכם את הקונה המתאים, בד״כ יבקשו שתחתמו על הסכם בלעדיות כדי להבטיח שלא ירדו לטמיון שעות עבודה רבות בליווי שלכם עד להשלמת העסקה באופן מיטבי וחתימה על חוזה מכירת הנכס מול הקונה.

למה בעצם לצאת לדרך בלעדית שכזו?


אולי שמתם לב שכשפרסמתם בעבר נכס למכירה, היתה עלייה לרגל של מתווכים שמעוניינים למכור אותה עבורכם, אבל תוך שבוע-שבועיים הם נעלמים אט אט, פשוט כי מובן להם שהם מתחרים לא רק בעוד 10 מתווכים נוספים, אלא גם בפרסומים שלכם ובפעולות בהן אתם נוקטים כדי למכור את הנכס.

מידת המוטיבציה של המתווך הולכת ויורדת והסיכוי שלו להיות זה שיצליח למכור פוחת.

ברגע שמתווך מקבל מכם את הבלעדיות על הנכס, המשרד כולו יעשה את כל המאמצים למכור אותו במינימום זמן ובמקסימום מחיר. הדירה או הבית שלכם יהיו בראש סדר העדיפויות שלהם וכך נוסק הסיכוי להשלים את העסקה באופן שישרת את כולם על הצד הטוב ביותר.

אותו מתווך יעשה ניתוח שוק השוואתי, יכין לקונים פרוספקט נתונים ותמונה (כדי שגם יזכרו מה ראו), יבצע בדיקת רישום ומיסוי, ייתן המלצות להכנת הבית, ידאג לצילום מקצועי וייתן מידע כללי על האזור והחיים בו בצורה נעימה וסבלנית, כל זאת על מנת לקבל הצעות מחיר רבות ככל שניתן, דרכן להגיע למחיר הטוב ביותר ומשם לניהול מו"מ ע"י צד שלישי אשר מכיר גם את צרכי הקונה, דבר המאפשר ניהול מו"מ חכם ויעיל יותר.


חשוב לדעת שכיום, בעולם הדיגיטלי והדינמי שאנו חיים בו, מקובל מאוד שמתווכים ומשרדי תיווך נדל"ן פונים אל מתווכים אחרים אותם הם מכירים ועליהם הם סומכים ומשתפים עימם פעולה אודות נכסים שעשויים לעניין אותם.

הקשרים הללו פועלים לטובת כלל המעורבים בסיפור - הקונים נהנים מהיצע גדול ומגוון יותר, המתווכים נהנים מגישה לנכסים שמצויים בטיפול בלעדי של מתווך אחר והמוכרים נהנים מתהליך מכירה שנסגר לשביעות רצונם, מהיר ככל שניתן ובמחיר המשקף את ערך הנכס ואת הציפיות שלהם.


מנסיוננו, כאשר אתם בוחרים להעניק למשרד תיווך מנוסה, מקצועי ומהימן את הבלעדיות על הנכס שלכם, הוא ידאג לעשות את מכלול הצעדים שניתן לבצע כדי שהנכס שלכם יקבל את מירב החשיפה, יוודא מול הקונים הפוטנציאליים שיש להם את היכולת הכלכלית לממש את העיסקה, יאמוד את מידת הרצינות שלהם, יציע פתרונות לגישור על פערים שעלולים לצוץ וישקף לכם את סטטוס ההתקדמות וההתעניינות בכל שלב ושלב.


מה חשוב שתוודאו רגע לפני שתחתמו על בלעדיות?

  • שיש (או היו) למתווך נכסים נוספים בשכונה שלכם

  • שמדובר בבעל ניסיון בתחום

  • שיש לו תשוקה ואהבה למה שהוא עושה

ולבסוף, גם בקשו המלצות מלקוחות עבר שיעידו על אופי העבודה וההתנהלות מול המתווך או משרד התיווך.


אנחנו מאמינים שלנכס שלכם ולכם מגיע את היחס המקצועי, הסבלני והאכפתי ביותר וזה בדיוק מה שמשרדנו מציע ללקוחותינו כבר למעלה מ-30 שנות ניסיון בתחום.

נשמח לשמוע מכם.

bottom of page